Scenérie | Turistika | Francie

Colorado du Rustrel (Colorado Provencal)

Několikahodinový okruh kolem různých přírodních útvarů v odstínech okru a červeně.

Příjezd

Z Apt nebo od St.Etienne silnicí 22 k městečku Rustrel. Proti odbočce do města z hlavní silnice (východní vjezd) je restaurace a velké parkoviště pod stromy (2,5EUR). Možno koupit mapku za 2,5EUR , která je ale silně předražená. Zde nechat auto a pokračovat pěšky (pro kolo nevhodné).

Trasa

Jsou zde vyznačeny 4 okruhy - zleva doprava zelený, žlutý, modrý a červený. Za cca 2,5 hod lze projít všechny. Pěšky po asfaltce asi 300m k brodu přes potok a dále širokou cestou do kopce po zeleném značení (neodbočit vpravo po žluté). Za cca 10min vyhlídka do pískovcového cirku. Dále po cestě a nepřejít odbočku doprava na pěšinu. Po ní se obejde cirk a lesíkem se za cca 15min dojde na žlutou značku. Zde se dáme po ní doleva. Prochází se kolem pískovcových útvarů (Tunel de Provencal, aj.). Po opuštění útvarů se dáme za mostem přes potok doleva po červené (směr Sahara). Za cca 10min se dojde k rozbořené budově kde začíná a končí modrý okruh (Les cheminées de fée) s pískovcovým cirkem a věžemi,.. Po jeho absolvování pokračovat po červené značce. Zatímco dosud byla krajina žlutá a okrová, nyní začíná být červená. Na prostranství vede doleva slepá cesta k vodopádu (Les Cascades). Pokračováním přes Saharu se po červené vrátíme k parkovišti.