VHT a horolezectví | Scenérie | Španělsko
Krásný hluboký kaňon ale také mnoho lidí.

Příjezd

Z Aínsa nebo Biescas do obce Torla. V období od 1.6. do 15.10. je uzavřena silnice z Puente de los Navaros do Pradera de Ordesa. Je možné se tam dostat kyvadlovými autobusy, které jezdí od 6 do 19 hodin tam, zpět jedou až do 22 hodin (v 6,7,8. měsíci, jinak o hodinu méně). Autobus stojí v r.2003 3EUR obě jízdy (2EUR jedna).

Autobus stojí několikrát po cestě ale když je plný tak nebere další lidi (místa pouze k sezení). Cesta trvá asi 30minut. Interval 15-20minut.

Parkoviště v Torla stojí 0,5EUR za hodinu nebo 5,5EUR za den (neplatí se od 22-8 hodin ale není tam možné spát v autě). Další dny sleva 20%. Autobus 1,25EUR na hodinu.

Teoreticky by šlo zaparkovat na parkovišti kousek na Torla zadarmo (pokud tam ovšem bude volné místo) a do autobusu nastoupit tam, protože tam má zastávku.

Trasy

Faja de Palay

Za parkovištěm Predera de Ordesa (1310m) přes most a poté směrem do svahu. Lesem stoupající stezkou Senda de los Cazadores ("lovecká stezka") na vyhlídku Calcilarruego (1950m) to rychlou chůzí trvá něco přes hodinu. Odtud je pěkný výhled do kaňonu a na Circo de Cotatuero s vodopádem. Pokračujeme dále po vrstevnici na západ. Otevírají se pohledy až na Brèche de Roland. Za 1,5h se mírně klesající stezkou dojde do závěru údolí k vodopádu Cola de Caballo ("koňský ohon") (1650m). Výhledy na Monte Perdido a Monte Cylindro. Vodopád bude pravděpodobně zcela obsypán turisty. Zpět po cestě vedoucí středem údolí. Prochází se podél fotogenických peřejí a několika kaskád vodopádů.

Ve výšce 1800m nad Cascada del Estrecho lze odbočit vpravo (rozcestí s ukazateli) a po vrstevnici cestou Senda Canarrellos dojít k vodopádu Cascada de Cotatuero. Tím se ovšem přijde o výhledy na Cascada del Estrecho a další, ke kterým vedou odbočky.

Celkem 6 hodin

Cascada y Circo de Cotatuero

Pár set metrů za mostem Puente de los Cazadores u kaple Virgen de Ordesa se dáme doleva stezkou, která se klikatí lesem až pod 200m vysoký vodopád (1660m). Odtud je možno se vrátit buď stejnou cestou (celkem 3 hodiny) nebo se vydat na JV po Senda Canarrellos začínající za zříceným mostem. Po ní se dojde do Bosque de Haya (3hod) nad Cascada del Estrecho, kde se napojí na hlavní cestu údolím.

Další možnost je vystoupit pomocí řetězů nad vodopád (2,5hod) a dále k jeskyni Gruta de Casteret a ke štěrbině Brèche de Roland (4hod) a dále do Gavarnie.

Další možností je pokračovat vlevo na západ na římsu Faja de las Flores (exponovaná stezka), kterou se za 1,5hod dorazí do Circo de Salarons s vodopádem Cascada de Carriata. Odtud se sestoupí k návštěvnickému centru, pod nímž staví autobus. Pozor ale odpolední spoje už mohou být zaplněny a tak nestaví.