Wolayer Kopf (2472m)

VHT a horolezectví | Itálie
Celodenní túra na hraniční vrchol s pozicemi z 1.světové války.

Příjezd

Z hlavní slinice Sappada Ovaro odbočit ve Forni Avoltri a po široké silnici do Collina, kde je pěkný kemp (http://www.campingcollina.it/). Kemp se nachází až za vesnicí kousek pod chatou Tolazzi ve výšce cca 1300m.

Trasa

Výstup začíná za mostkem, kde jsou nějaké budovy a pramen. Orientace je problematická. Buď se dá jít po vozové cestě vlevo, která se pak stočí vpravo nebo zkratkou po schůdkách. Z cesty se dá po pár minutách sejít vlevo kolem salaší a lesem až se narazí na značenou cestu 176. Po ní pokračujeme vpravo a nahoru. Špatná volba je vlevo přes potok. Pokud se neodbočí s salaším, vozová cesta nás dovede za 10min na cestu 176 také.

176 stoupá nejprve prudce lesem a poté pastvinách k salaším Chianaletta (1814m), odtud vlevo na hřeben, kterým stále stoupáme vzhůru. V dáli se objevují staré baráky, ke kterým dorazíme po zdolání suťového svahu. Na hraniční hřeben z druhé strany vedla kolmou stěnou via ferrata ale ta je 9/2012 odinstalována.

Pokračujeme obtížněni skalami vlevo až do místa kde překonáme hřeben a konečně uvidíme cíl cesty Wolayer Kopf. Závěrečný úsek vede po nepříjemných suťových skalách až na vrchol, ze kterého jsou výhledy směrem na Wolayersee, masív Hohe Warte i na druhou stranu na Monte Peralba s prameny Piavy. Výstup cca 3h15min.

Sestup stejnou cestou (2h15min) nebo cestou 141 do vsi Collina.