Nurracher Höhenweg

VHT a horolezectví | Rakousko
Fyzicky náročná hřebenovka přes několik vrcholů Loferer Steinberge.

Příjezd

Ze Salzburg na Bad Reichenhall, Lofer, Waidring do St.Ulrich am Pillarsee (750m). Parkování u fotbalového hřiště (směrovka Sportanlangen). Jinde (včetně Weissleiten) je parkování problematické, soukromé pozemky u domů, ohrady.

Trasa

Z parkoviště přes potok k lesu, kde začíná stezka (šipka Schmidt Zabierow hütte, http://www.schmidt-zabierow.at/), která stoupá příjemně lesem, rychle a relativně pohodlně nabírá výšku až na první z dálky viditelný bod Heimkehrerkreuz (2030m, 2h15m), poté po skalách, částečně zajištěno na Seehorn (2175m, 20min), sestup zajištěn lanem, trochu vzdušné (nejtěžší úsek celé trasy), dále ma Schafleg (2175m, 1h). Zde je rozcestí kudy lze dojít do údolí do Waidring popř. přejít ferratou přes Rothörndl (2395m) nebo vpravo pokračovat úbočím a poté namáhavě po vápencových strukturách (nejnamáhavější úsek) do sedla mezi Rothörndl a Gr.Rothorn (35min). Odtud už rychle dosáhneme další vrchol Grosse Rothorn (2409m, 15min), přejdeme na sousední Östliche Rothorn (2402m), sestup do Ulricher Nieder a dále vzhůru k rozcestí pro návrat do výchozího bodu (1h10min). Nejprve ale vylezeme na nejvyšší vrchol Mitterhorn/Grosse Hinterhorn (2506m, 20min, 7hod od nástupu včetně zastávek).

Z vrcholu lze sestoupit Schmidt Zabierow hütte (1hod) nebo se vrátit zpět na rozcestí (další možnost sestup náročnou ferratou Nackter Hund dále na východ pravděpodobně není optimální). Zpět k rozcestí tedy 15min, vlevo k jihu sestup směr Weissleiten. Po chvíli míjíme nástup na pro mě poněkud záhadnou ferratu Mitterhorn Klettersteig, vedoucí trošku stranou od normální stezky. Sestup po nepříjemné drolivé skále a suti na skalách (kolena řvou, Fastum-Gel teče proudem) k rozcestí (2h10min) cesty vedoucí na Wehrgruberjoch (a Nackter Hund nebo Schmidt Zabierow hütte, dále klečí k lovecké chatce (1h10min, pitná voda), lesem do Weissleiten (50min, v lese u zdrojů pitné vody pro vodovod je pitná voda).

Dále po silnici a lesní stezkou do St.Ulrich (45min), nutno přejít na pravý břeh potoka (nejasně značeno), protože jinak je nutno projít štěrkovnou (i když ani to nebyl navečer problém). Celkem 12hod (včetně zastávek), převýšení přes 2000m.

Vybavení

Pokud nechcete jít ferratu Nackter Hund je ferratový set zbytečný, helma není nutná ale unese se třeba jako ochrana proti sluníčku Smiling. Hůlky! Vodu!

Poznámky

• Přijde mi jednodušší a rozumnější jít v uvedeném směru (pokud nechcete Nacker Hund), protože stoupání ze St.Ulrich je znalelně milosrdnější než suťové z Weissleiten a ráno je v lese na západní straně příjemný stín. Nepříjemný úsek na Rothorn se jde ve výstupu.
  • Osobně mě superlativy popisovaná stezka nepřišla až tak extra - obydlené údolí, dlouhé nástupy, lámavé skály, pěkné výhledy k jihu na Kitzbühler Alpen a za nimi na hlavní alpský hřeben (Gross Venediger), ale třeba např. Wilder Keiser je v neatraktivním úhlu).
  • časy na tabulkách jsou naštěstí nadhodnocené, ve výstupu je překonat včetně zastávek i při "normální" chůzi, sestupové jsem měl ale pomalejší