19.den/úterý - další festival

Brzo ráno jsme na nádraží, necháváme batohy v úschovně a do centra, které je dost daleko, jedeme busem. Pokus obejít přístav k pevnosti se nezdařil, je to strašně daleko a aspoň na poště posíláme pohled Blue hole. Na přilehlém náměstí je nějaká vojenská slavnost. Obcházíme přístaviště, začíná být vedro a vše se chystá na karneval. Ještě navštěvujeme jednu s mála pevnůstek a pak následujeme davy, které proudí na nábřeží - sambodrom. Vylézáme na jednu tribunu ale jsem za chvíli vykázáni - privato. Všude prodavači nabízejí vstupenky a je zde pěkný kravál. Pokus navštívit akvárium ztroskotal, protože se nedá přejít ulice. Vracíme se pěšky na nádraží, cestou si dáme litrovku místního piva.

Kupujeme 2.třídu do Xalapa ale jedeme stejným autobusem, na který byly lístky trochu dražší. Je to ale courák. Moderní autobusák CAXA je daleko od centra a musíme městskou. Trochu se štěstím vystoupíme u správného hotelu Limón. Ten se ukáže jako asi náš nejlepší hotel (televize, pitná voda zdarma, výhled na kostel, ručník). Jdeme na obhlídku, Xalapa se nám líbí, je postavena v kopci ve výšce 1400m a je zde velmi příjemně, řekl bych město evropského typu. Na západě je vidět čtyřtisícový Cofre de Perote.