15.den/pátek - koráli

V půl sedmé máme sraz u lodě, kde je připraveno občerstvení. Jede nás na lodi asi 27 lidí kapitán Michael, vodní průvodci Luciana, George a xxx. Po překonání bariérového útesu začínají vlny a loď skáče z jedné na druhou. Závodíme z létajícími rybami (atlantic flying fish), které kupodivu stačí rychlému člunu. Po 2 hodinách jsme na Lighthouse reef s Blue Hole. Je zde už pár člunů s hloubkovými potápěči. Zatímco zájmem potápěčů je jeskyně, my se šnorchly asi za hodinu obeplujeme "díru". Je zde mnoho korálů tmavých barev. Světlé korály se v Karibiku nevyskytují.

Poté asi za 20min přistaneme na atolu Half Moon Caye, kde se platí 5USD za vstup do rezervace. Vyskytují se zde veliké iguany a kolonie ptáků. Pochopitelně jsem teleobjektiv nechat v hotelu. Je zde minimum lidí, pobřeží poseté velikými lasturami a fantasticky fotogenické motivy. Po prohlídce máme připravený oběd. Jídla přebytek - jdeme několikrát.

Po obědě objíždíme ostrov a u pobřeží šnorchlujeme. Zde jsou izolované skupiny korálů a ryby. Vidíme i rejnoka. Zpět jedeme trochu jinou cestou. Vyptávám se Michaela na cestu a parametry lodě:

Maximální rychlost55 uzlů
Operační dosah180nm prázdný, obsazený 130nm
Spotřebacca 1galon na 1nm
Cesta na CC-HMK-CC95nm

Večer se rozhodujeme, že pojedeme na Holchan marine reserve zase s Lucianou i když je asi trochu dražší 85BZD. Pojede s námi mnoho známých z dneška. Pokecáme s Lucianou, která pochází z Milána o Praze a Sardinii. Radí nám, že v sousední restauraci je český kuchař ale je nám blbý se tam vtírnout.